tisdag 24 juni 2014

Kärlek till kokosolja

Älskade kokosolja

Jag vill ge en hyllning och ett HIPP HIPP HURRA för kokosolja! Jag använder kokosolja utvärtes genom att smörja in kroppen med kokosolja för att få bort torr hud på vintern, och för att skydda mot solen på sommaren på axlarna. Kokosolja har ett naturligt solskydd i sig. 

Jag smörjer in mina naglar med kokosolja särskilt om de har börjat spricka så är det en bra återfuktare. 

Jag smörjer det på små skråmor och små sår för att få dem att läka fortare (ibland olja, ibland honung)



Jag använder också kokosolja för att hjälpa munnen att läka om jag har en inflammation i tandköttet. eller för att lösa upp plack och lätt tandsten. Då gör jag såhär:

  1. Gurgla runt med ½ matsked av olja i munnen i ca 10-15 min, svälj inte.
  2. Spotta ut all olja
  3. Skölj munnen med ljummet vatten (ej kallt för då tycker jag att jag inte får bort all olja)
  4. Borsta tänderna noga
  5. Upprepa varje dag (helst på morgonen)
  6. Många kör en kur på ca 14 dar, men eftersom jag har problem med inflammationer så gör jag det oftare.



Den kungliga oljan jag använder



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar