måndag 28 juli 2014

Filmtips - Fat, sick and nearly dead

Jag måste tipsa om en annan film jag verkligen älskar som heter Fat, sick and nearly dead. Den handlar om hur en väldigt sjuk man som äter mediciner varenda dag får bort sina hälsobesvär med en juice fasta i 60 dagar. Man ska dock prata med sin doktor innan man påbörjar en juice fasta (precis som de säger i filmen) Juice fastning i sig kan vara farligt eftersom levern kan dumpa för mycket toxiner på en gång in i blodet.



Istället så brukar jag köra smoothies så man får med alla härliga fibrer som tar med sig toxinerna ut ur kroppen och äta chiafrön som kapslar in toxiner och för med sig dem ut. Men jag kör bara högst 5 dagar i sträck och då äter jag också gröt med nötter och sallader och frukt. Den här filmen är inspirerande för den visar hur kroppen kan läka sig själv med rätt förutsättningar.


Klicka här för att se filmen fat, sick and nearly dead


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar